In de Regel(s) 1

In de Regel(s) 1

REHACO

In de Regel(s) 1.

EEN NIEUWE WERELD, EEN NIEUW BEGIN!

Heel langzaam begint de wereld terug te keren naar het “oude normaal” of bereiden wij ons voor op het  “nieuwe normaal”.

Als je op de Zaanse Golfbaan rondloopt, begint het op het laatste te lijken.

Nieuwe eigenaren, een nieuwe voorzitter, een nieuwe naam voor het clubhuis, een nieuwe Golfweyde, een nieuw gigantisch terras, nieuwe paden, nieuw zand in de bunkers, nieuwe blauwe verf op de duikplank en ik denk dat deze vernieuwingen voorlopig niet ophouden. We kijken er met belangstelling en vol nieuwsgierigheid naar uit.

Langzamerhand worden de regels in onze samenleving bijgesteld en versoepeld.

De R&A en de USGA waren hun tijd ver vooruit. Zij veranderden en versoepelden de golfregels per 1 januari 2019.

Een andere grote vernieuwing die de golfer voor zijn kiezen kreeg is het World Handicap System dat per 1 maart 2021 ingevoerd werd.

De mens heeft heel wat veranderingen te verwerken, maar als het er allemaal beter van wordt, dan zijn we het oude snel vergeten.

Inmiddels zijn materialen zoals vuilnisbakken, ballenwassers en harken weer teruggeplaatst.

En de vlaggenstok mag weer worden bewaakt.

De tijdelijke plaatselijke regel waarin staat dat het plaatsen van de bal in de bunker binnen een kaartlengte toegestaan is, vervalt. Men moet de bal in de bunker spelen zoals hij ligt.

Wat betreft het uitwisselen van scorekaarten is het advies dit te voorkomen door de scores digitaal in te voeren.

Mochten jullie vragen hebben over de golfregels, jullie weten ons te vinden.

rehaco@zaansegolfclub.nl

Marguerite Berendsen