NIEUWE AFSTANDSPALEN OP DE FAIRWAY
%AM, %02 %444 %2022 %10:%nov

NIEUWE AFSTANDSPALEN OP DE FAIRWAY

Enige tijd geleden zijn er op onze fairways nieuwe AFSTANDSPALEN geplaatst.

De donkergroene palen geven de afstand 200 meter aan en de lichtgroene palen 150 meter en 100 meter.

Aan de andere kant van de fairway staan nog steeds de metalen palen met één streep voor de 100 meter afstand en met twee strepen voor de 150 meter afstand.

Wat heeft het plaatsen van de afstandspalen voor gevolgen bij het toepassen van de golfregels?

De metalen palen zijn LOSSE OBSTAKELS.

Dat wil zeggen dat ze met een redelijke inspanning kunnen worden verplaatst zonder iets te beschadigen.

Regel 15.2 Losse obstakels.

Hoe ga je te werk!

Je haalt het paaltje uit de grond, slaat je bal en plaatst na de slag het paaltje terug. Je krijgt geen strafslag.

De houten palen zijn VASTE OBSTAKELS.

Dat wil zeggen dat dit object niet verplaatst kan worden.

Regel 16 Ontwijken van vaste obstakels.

Hoe ga je te werk!

Heb je last van de afstandspaal bij het innemen van je stand en het maken van je swing, dan bepaal je het dichtstbijzijnde punt waar je geen last meer hebt van het vast obstakel.

Vanuit dat punt waar je een tee plaatst, drop je je bal binnen een stoklengte, echter niet dichter bij de hole.

Je krijgt geen strafslag.

Marguerite Berendsen

REHACO