De wintercompetitiespanning stijgt
%AM, %05 %214 %2023 %05:%feb

De wintercompetitiespanning stijgt

Nog maar drie wedstrijden te gaan in de wintercompetitie. Het wordt nu menens. De spelers in de top 10 van het klassement maken allemaal nog kans om op het podium te eindigen. Enkele deelnemers kunnen er niet van slapen…

Waar het zaterdag lente leek te worden was het zondag andere koek. En straf windje uit het noorden zorgde dat het een stuk kouder voelde dan de beloofde 10 graden. (Het lijkt wel of het KNMI het erom doet, geen enkele voorspelling komt uit.) Maar we mochten zeker niet klagen want de zon deed op deze zondag zijn best. En het bleef droog!

Voorafgaande aan de wedstrijd hebben we marshal Lex lief aangekeken. Hij wilde wel ‘manager neary’ zijn. Na zoveel keer neary-koker-plaats-ellende hebben we deze taak maar uithanden gegeven. Een gouden zet, de koker stond nu wel keurig op hole 2 te wachten. Maar... niemand wist de green te halen! Iets van Murphy?

Bij de loting werden de twee koplopers toevallig aan elkaar gekoppeld. Dus die konden geen voorsprong op elkaar nemen. Nummer drie wist deze gouden kans riant te verzilveren. Hij en zijn maat van de dag wonnen wel, terwijl de koplopers gelijkspeelden. Zo nam #3 de koppositie over.

En ook de eeuwige verliezer van de competitie wist ditmaal te winnen. Hoera! Zou het dreigen met een poedelprijs daar wat mee te maken kunnen hebben gehad?

Klik op de afbeelding om deze te vergroten