De wintercompetitie was top - maar het zit er weer op
%PM, %26 %919 %2023 %22:%feb

De wintercompetitie was top - maar het zit er weer op

De laatste wedstijd van de wintercompetitie is gespeeld. De prijzen zijn uitgereikt. De borrelplanken en de glazen zijn leeg. Het zit erop. Wat was het een mooi winterseizoen en wat hebben we genoten van het golfspel en de gezelligheid.

De laatste wedstijd begon een uurtje eerder. Om ervoor te zorgen dat iedereen op tijd zou zijn heb ik veel mensen nog even een berichtje gestuurd, gewoon voor de zekerheid. Belangrijk!

Een kwartier voor aanvang wedstrijd ging de telefoon. Ik zat rustig aan de keukentafel aan een bakkie koffie. Theo aan de lijn waar wij bleven… Hoezo vergeet ik, juist ik, dat we een uurtje eerder zouden starten? Heel simpel, na zoveel weken in een vast ritme -om 11 uur starten, om 10:45 loten, om 10:00 uur de deur uit- zit dat gewoon in mijn zondagsysteem. Sorry. Met gierende banden naar de club, dus.

Gelukkig wonen we dichtbij dus vijf minuten later stonden we in het clubhuis en kregen wij nog net de laatste loting mee!

De stemming was goed. Iedereen had er zin in en dat was logisch want het was fantastisch weer. Heerlijk zonnetje en weinig wind.

De neary werd neergezet door Ahmet uit de eerste flight en bleef de hele wedstrijd staan. Aangekomen op hole 19 kreeg iedereen consumptiebonnen kwamen er heerlijke borrelplanken op tafel. Maar… het bleek daar iets te vroeg voor.

Er moest namelijk nog een play-off gespeeld worden. Zowel Ruben als Patrick stonden op de tweede plek. Loting zou uitwijzen wie de echte runner-up is. Patrick trok aan het langste eind, Ruben aan het kortste. Dat maakte de volgende eindstand:

1 Gert

2 Patrick

3 Ruben

Gefeliciteerd!

Toch ging niemand met lege handen naar huis. Alle spelers kregen een klein cadeautje mee, Immers meedoen en steeds vroeg je bed uit is een beloning waard!

Nu snel door naar de lente. En naar de zomeravondcompetities. Jullie doen toch ook mee?