Senioren wedstrijd 4 mei 2023
%PM, %04 %896 %2023 %22:%mei

Senioren wedstrijd 4 mei 2023

Uitslagen en Standen

Op donderdag 4 mei hebben 28 senioren de eerste wedstrijd van de matchplaycompetitie gespeeld op de tweede negen holes met 9 dames en 19 heren die verdeeld over 7 flights van 4 spelers al vroeg vanaf 9 uur op hole 10 van start gingen. De neary op hole 11 werd door Chris Steffens geslagen en de neary op hole 17 werd door Robert Prinsze geslagen en Hans Zwart maakte een birdie op hole 14.

Op de eerste plaats eindigde Kees Boon met 8 gewonnen holes en geen verloren holes en op de tweede plaats eindigde Kees Raa met 7 gewonnen holes en geen verloren holes en op de derde plaats Ton van den Dijssel met 7 gewonnen holes en 1 verloren hole.

De complete uitslag was als volgt:

1) Kees Boon 8-0

2) Kees Raa 7-0

3) Ton van den Dijssel 7-1

4) Reinalde de Haan 6-1

5) Hans Zwart 6-2

6) Eveline Rose 5-1

7) Erik Spook 6-3

8) Robert Prinsze  5-3

9) Tineke Hallie 4-2

Daarna volgden 4 spelers met 4 gewonnen en  3 verloren holes: Paul Gill, Ron Zwart, Jan Nieuwhoff en Jicky Engel allen 4-3 en Bernd Rose en Bob Dickhout speelden gelijk met 3-3 all square.

Vervolgens werden de prijzen van de wintercompetitie uitgereikt voor de 3 best geëindigde spelers: Bij de 18-holers was Piet Nieuwenhuizen op de eerste plaats geëindigd met 92 punten en op de tweede plaats Cees Schermer met 87 punten en Cees Kruit op de derde plaats met 80 punten. Bij de 9-holes heren was Robert Prinsze op de eerste plaats geëindigd met 98 punten en Paul Gill op de tweede plaats met 90 punten en Jack Groesbeek op de derde plaats met 66 punten en bij de 9-holes dames was Mary Steeneken op de eerste plaats geëindigd met 63 punten en Jicky Engel op de tweede plaats met 53 punten en Reinalde de Haan op de derde plaats met 35 punten.

Daarna konden de senioren op het zonnige terras genieten van de goed verzorgde lunch waarbij de commissie trakteerde op een kroket.

Op donderdag 11 mei wordt de derde wedstrijd van de zomercompetitie gespeeld en de week daarop is het Hemelvaartsdag en er is dan geen seniorenwedstrijd en daarna wordt op donderdag 25 mei de terugwedstrijd van de uitwisseling met Westwoud op de Zaanse gespeeld en vervolgens wordt op 1 juni de tweede wedstrijd van de matchplaycompetitie gespeeld, waarvoor de inschrijfperiode vanaf donderdag 18 mei om 22 uur open gaat tot zaterdagavond 27 mei tot 22 uur.

Hartelijke groeten en tot de volgende keer,

Kees Raa