Daverende openingswedstrijd
%PM, %19 %957 %2023 %22:%mrt

Daverende openingswedstrijd

Het golfseizoen is geopend. De kop is eraf. Zondag hadden we de openingswedstrijd. En de vonken en het plezier spatten er meteen vanaf. Om 10.00 uur ging de eerste flight de baan in, rond 12.00 de laatste. Onder een grijs wolkendek, met weinig wind, bij een lekker temperatuurtje. Ondertussen zeilden op het meertje de zeilbootjes vrolijk rond. Daverende openingswedstrijd

Tussen de deelnemers zagen we veel bekende gezichten maar ook een aantal nieuwkomers. Leuk om te zien dat zij meteen erbij horen. Na afloop met een lekker drankje in de ene hand en een bitterbal in de andere was het vanouds reuze gezellig. Als dat zo doorgaat, belooft het dit jaar weer genieten te worden.

De Zaanse sponsorde deze eerste wedstrijd met fijne prijzen. Rob Broekema reikte ze uit. De winnaars namen blij de mooie flessen en attenties in ontvangst.

Bij de lage handicapcategorie eindigden meerdere spelers met 31 punten, zodat de hcp-ranking daar de doorslag moest geven. Linda de Haan werd gehuldigd als de grote winnaar met 31 punten. In haar overwinningsspeech dankte ze vooral Loek van Horn, die eigenlijk bovenaan was geëindigd, voor het voortijdig vertrekken waardoor hij zijn prijzen misliep.

Bij de hogere handicapcategorie was Wouter Roos de beste met maar liefst 39 stablefordpunten. Als gevolg van deze topprestatie verhuist hij meteen naar de lagere hcp’ers. Eigenlijk was Pim Beenders hier de runner-up maar ook hij was vroegtijdig met stille trom vertrokken.

Voor de neary op 2 was er zelfs een dubbele fles. De eerste was voor Paulien Oortman want Rob dacht eerst dat zij de beste slag had geslagen. De tweede fles was voor Louise Bunk die, echt waar, haar bal nog dichter bij de hole had weten te krijgen. Op 17 was Pieter Reijnders de man.

De wedstrijdleiding was in handen van Herald en Heleen Kleuver. (Veel dank!)

Dit waren alle winnaars:

Handicap 0-20